torsdag 28 oktober 2010

Jag kan inte

Nej, det bara går inte. Jag kan inte skriva för jag vet inte vad jag ska säga och framför allt inte hur. Jag tänkte att jag kunde skriva om yoga och bilturer till okända trakter men det går inte heller. Det är inte det som ligger mig varmast om hjärtat just nu. Varmast om hjärtat ligger mig en människa som jag tror har det tufft just nu.

Jag borde skriva låtar istället. Då kan man skriva precis vad man vill. I en låt så känns det som om folk förstår att det är hitte-på även om det är inspirerat av verkligheten. I bloggen känns det som om man hänger ut sig själv och andra på ett annat sätt. Det är en svår balansgång. Det får vara så länge, tills jag vet vad jag ska säga och hur.

3 kommentarer:

maria sa...

Ibland är det verkligen en svår balansgång i hur man ska förmedla sina känslor i bloggen..just för att inte blir för privat och avslöja nån...

Sköt om dig !
Kramen

Tuulisen sa...

Du är bäst du...

Trubaduran sa...

Tack sötnosar!