lördag 29 maj 2010

Jag mår som jag förtjänar

Jag tål inte vin, det har jag aldrig gjort. När jag var yngre kunde man i stort sett ställa klockan efter mig om jag drack vin. Ett glas - kramp i axlarna. Två glas - lite bättre en stund. Tre glas - vakna halv fyra och spy. Slog aldrig fel. Därför dricker jag heller inte vin nu för tiden. Utom möjligen ett enstaka glas ihop med mat. Det kan fungera.

Igår hamnade jag på vinprovning. Inte av den tjusigare sorten med bra viner som man rullar runt i munnen och spottar ut. Utan här handlade det om att dricka en skvätt av varje (åtta sorter) och en extra på slutet. Jag mår inte bra! Och inte kan jag sova heller när jag mår så här. Nu får jag vackert vänta till det går över och sova sedan och huvudvärken är inte att leka med. Allt som ska göras idag får helt enkelt göras lite senare.

Annars var kvällen kanon. Dottern gick vidare till årsfinal i den karaoketävling hon ställde upp i. Roligt, roligt!

Själv fick jag svar på veckans alla frågor och funderingar genom ett litet mess. Att några små bokstäver kan betyda så mycket.

1 kommentar:

Ronny Forsslöw sa...

Grattis till finalplatsen Sandra, Vinprovning har jag alltid viljat gå på så någon gång i framtiden skall jag och maria gå.
Önskar dig en trevlig lördag