tisdag 19 april 2011

Gubben fick en brinning

Nej, inte min gubbe men en vilt främmande. Jag var på väg till jobbet när en bil var på väg rätt in i en rondell mitt framför näsan på mig trots att jag åkte in i den två infarter tidigare och alla vet väl att den som är inne i rondellen har företräde. Vi bromsade bägge två (mest jag) och lyckades undvika en kollision. Gubben får en brinning och börjar skrika och gasta i sin bil och gestikulera om att jag pratar i telefon, vilket inte har ett dugg med saken att göra eftersom jag fortfarande var inne i rondellen för honom och dessutom var den som såg till att vi inte krockade. Till saken hör att han var så lik en som jag känner att jag bara kunde stirra på honom och knappt hålla mig för skratt. Jag ångrar att jag inte fick iväg en slängkyss men det finns ju gränser på hur mycket man kan göra samtidigt. Puss på dig sura gubbe och ha en fortsatt bra dag :-)!


2 kommentarer:

Tuulisen sa...

Ja, han verkade ju inte förstört din dag iallafall.. Snarare tvärtom.. Hahaha..

Trubaduran sa...

Haha .... ja, det behövs lite mer än en sur gubbe för att förstöra min dag men jag tror att jag lyckades med hans :-).