fredag 15 april 2011

Jag är så ledsen för mina barns skull

Alla föräldrar har väl dagar med dåligt samvete för att vi känner att vi inte riktigt räcker till för våra barn. Att vi inte orkar eller kan allt vi hade velat göra. Jag kan ärligt säga att jag önskar att jag haft både mera ork och tålamod (och pengar förstås ;-)) när barnen var mindre.

Idag är jag ledsen när jag förstår att jag kanske kunde ha fått hjälp, att jag inte haft de förutsättningar som jag borde haft. Mest ledsen är jag för mina barns skull ...... som fick växa upp med en mamma som inte hade så mycket ork som jag kunde haft. Om jag ska vara lite snäll mot mig själv så kan jag trösta mig med att jag alla dagar har gjort så gott jag kan och det tror jag att mina barn vet. Helt säkert kan man inte säga att det hade varit bättre om jag vetat då vad jag vet idag eftersom varken jag eller läkarvården var densamma för 15 - 20 år sedan men det gnager mig att jag kanske hade kunnat vara en bättre mamma.

Tjejer, jag älskar er - ni är världens bästa ungar!


6 kommentarer:

Sandra sa...

Äsh, vi har varandra och det är det viktigaste... Bästa familjen som alltid säller upp när det gäller! puss och kram älskar dig med:)

Trubaduran sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Trubaduran sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Trubaduran sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Trubaduran sa...

Bloggen har fått frispel och skriver inte alls som jag vill. Det är därför som jag har tagit bort en massa kommentarer.

Sötaste ♥ skulle jag skriva.

Tuulisen sa...

Är helt säkert på att du gjort så gott du kunnat med det du har/haft och att du kommer fortsätta med den..

Kramen ♥