torsdag 8 mars 2012

Grattis!

Jag vill gratulera mig själv till att ha släppt taget om det ekonomiska skyddsnät som samhället erbjuder. Jag har idag avaktualiserat mig på Arbetsförmedlingen och sagt ifrån mig A-kassan. Alternativet hade varit att boka av mina framtida spelningar för att istället ha levt på bidrag ett par månader till. Sedan vet jag faktiskt inte vad som hade hänt för då har jag varit arbetslös i ett år. Mitt företag har jag haft på sidan om som godkänd deltidssysselsättning men när nu efterfrågan på mina spelningar ökar så var jag helt enkelt tvungen att ta ställning.

Valet var, om än lite pirrigt, ganska så självklart. Jag har ett fantastiskt stöd av min underbara sambo, kunder som faktiskt strömmar in just nu och en möjlighet att faktiskt försörja mig på något som ger så otroligt mycket tillbaka. Från och med nu är jag alltså direktör och trubadura på heltid :-). Wish me luck!

Jag är alltså bokningsbar för firmafesten, födelsedagen, bröllopet, kräftskivan, krogen eller vilket annat sammanhang som helst där musiken kan förhöja stämningen.

Jag vill också gratulera dotter till det nya jobbet. Det är du så värd!


Inga kommentarer: