söndag 24 januari 2010

Resten av helgen då ....

Det går i ett så jag hinner inte riktigt med att uppdatera här. I fredags körde jag en afterwork på lokalpuben. Den höll i sig i fem timmar och sedan var jag ganska uppvärmd om man säger så. Då kom jag på den briljanta idén att ta med en kompis hem och ha drinkprovning. Vi köpte med oss lite grönsaker, lime och mynta och sådant, läsk och juice så gick vi hem och tog oss an utmaningen. Sötare och sötare blev vi och började så småningom skicka charmiga SMS till våra goda vänner som t.ex. "Nu ska lilla skeden bada" och "pitabröd". Förmodligen gick det fram ganska tydligt att vi inte var riktigt kloka men ingen verkade bli allvarligt oroad ;-). Så småningom somnade kompis på soffan och jag där jag hör hemma. Klockan åtta på morgonen vaknar jag av en duns när hennes telefon åker i golvet och en lagom skärrad fråga: "Var är jag någonstans?" Det redde vi snart ut. Kul hade vi och värre blev det!

Lördagen tillbringades till slut med att följa med en vän ut och vaka in en kommande födelsedag som inte kom förrän var och en var hemma hos sitt igen men ändå.

Höjdpunkten den här dagen, förutom studion som är jättekul även om jag tror att jag kan mycket bättre, är ju självklart "I en annan del av Köping". Jag älskar det TV-programmet och så har jag haft lite kvalitetstid med dammsugaren.



Inga kommentarer: