fredag 2 september 2011

Det går bra nu!

Just nu är det rejäl medvind när det gäller musiken. Fick just 14 nya speltillfällen på en dagverksamhet. Jag gillar verkligen sådana spelningar! Dels är det naturligtvis skönt att jobba på dagen istället för på natten och så behöver jag sällan släpa någon tung utrustning på den sortens spelningar, det räcker i stort sett med gitarren och ett glatt humör. Sedan är det något alldeles extra att nå fram till människor med lite andra förutsättningar, där det kanske inte är så självklart att det fungerar med social samvaro. Det är bevisat att man t.ex. kan minska medicinering i vissa fall och förbättra t.ex. nyinlärning vid hjärnskador med hjälp av musik. Jag känner mig glad ända in i själen när jag får kontakt på ett eller annat sätt och får möjlighet att bidra till en bättre dag. Jag tackar!


1 kommentar:

T sa...

Way to go, baby! du förtjänar allt bra som kan hända dig.