måndag 12 september 2011

Jaha, nu är jag förbannad igen

Den här gången är det alla stolpskott som får TV-tid i Idol som driver mig till vansinne. Vi har en musikaliskt kompetent jury oavsett om man håller med om allt de säger och gör eller inte och vi har en jäkla massa talanger som står och köar i timtal för att förhoppningsvis få en välförtjänt chans till utveckling och uppmärksamhet. Istället glider de här fullkomliga idioterna in och slösar bort min och andras tid. I de flesta fall är det tack och lov uppenbart att de inte ens själva inbillar sig att de kan sjunga överhuvudtaget. Behövs de verkligen för att skapa ett tittarvärde? Hur många talanger går vi miste om som inte ens ids delta i spektaklet?. Sorgligt! Jag skulle önska att jag kunde hota med att inte titta på programmet mer och stå för det men jag vet att det är lönlöst. Jag är uppriktigt intresserad av att följa dem som definitivt har där att göra och jag gillar att titta på folk som är bra på det de gör vilket jag utan krusiduller erkänner att jag tycker juryn är.


1 kommentar:

T sa...

Du har helt rätt!