torsdag 19 januari 2012

Det är jobbigt att föda barn

Det är jobbigt att föda barn! Särskilt när man bara står vid sidan om och ska bli mormor och inte gör ett endaste dugg nytta förutom att badda lite panna ..... och hålla tummarna tills de blir blåa förstås. Jag tror jag glömde att andas i ett par, tre timmar också. Och så låg jag så klart med mobiltelefonen i handen hela natten innan och tittade på den en gång i timmen.

Idag är jag så trött så att det brummar i huvudet .... och vimsig. "Filmen" från gårdagens mirakel spelas upp om och om igen i huvudet och det är såååå fantastiskt att jag fick den stora äran att vara med. Jag var faktiskt där och såg "Prinsessan Bråttom" komma! Det går nästan inte att förstå. Jag är så glad att min dotter faktiskt ville ha mig där och att jag kunde finnas där för henne speciellt efteråt när "Prinsessan" fick ta med sig pappa och boa in sig på en annan avdelning medan mamma var kvar på förlossningen. Hon valde ju att komma hela 6 veckor före utsatt tid det lilla knytet och då vill de ju ha lite extra koll. Idag mår alla bra. Nu vill jag bar hålla i underverket och snusa lite på henne. Vilken familj jag har ♥ ♥ ♥!


Inga kommentarer: