torsdag 19 januari 2012

Prinsessan Bråttom är här!

Så är hon här, Prinsessan. Välkommen mitt tredje barnbarn! Den här gången fick jag dessutom vara med vid själva ankomsten. En helt fantastisk upplevelse! Lite orolig var jag allt med tanke på att den lilla damen hade bestämt sig för att komma drygt 6 veckor före beräknat datum men trots sin ringa storlek på 2 505 gram och 46 cm gick allt bra. Vilket vackert barn!

Det där med bråttom-barn verkar ligga i släkten. Själv kom jag 5 veckor för tidigt och Småsmulorna, äldsta dotterns tvillingtjejer, kom 7 veckor före utsatt tid. Själv har jag inte gått en dag kortare än beräknat på 3 graviditeter. Tvärtom! Yngsta dottern bestämde sig för att bo kvar i magen 3 veckor extra. Det innebär att jag gick gravid 9 - 10 veckor längre än mina döttrar. Inte undra på att man känner sig som en elefant ibland, det kan finnas ett okänt släktskap.

Jag är naturligtvis otroligt stolt och lycklig just nu. Samtidigt så vet jag att det är andra som har det väldigt, väldigt tufft just nu. Därför sänder jag en tanke till dem med massa positiv energi och styrkekramar.


Inga kommentarer: