söndag 1 januari 2012

Årets första dag

och man borde kanske blogga lite om det nya. Nytt för i år är att jag startar det tillsammans med ♥:at. I en månad har vi varit sambos nu och det är härligt! Andra saker som är nya det här året är att jag börjar det arbetslös .... åtminstone på den officiella arbetsmarknaden. Jag har ju musiken som under 2011 har tagit en allt större del av min tid men jag brukar ju ha ett "riktigt" jobb också men så icke just nu. Min yngsta dotter är visst inte så liten längre :-), hon ska ha barn inom ett par månader. Mitt tredje barnbarn ska alltså se dagens ljus alldeles strax.

En del saker som är nya för i år är inte alldeles positiva men jag väljer att fokusera på det jag kan påverka och som tillför energi. Mina tankar går till dem som står mig nära och som inte har samma tur i livet just nu som jag har. Jag om någon vet att man ibland får mer att bära än man tror att man ska mäkta med. Ge inte upp, ibland hjälper faktiskt ödet den som hjälper sig själv!


Jag ser i alla fall fram emot det nya året med spänning och lust.


2 kommentarer:

maria sa...

Jag glädjs åt er lycka och önskar er en god fortsättning <3

Kramar

Trubaduran sa...

Tack!
Detsamma önskar jag er.