söndag 19 september 2010

Det har varit en konstig dag

Kom på mig själv på väg till och från vallokalen med att titta på folk och försöka lista ut om de skulle rösta rött eller blått. Jag som inte är ett dugg intresserad av vilket. Jag bedömmer inte folk utifrån partifärg utan utifrån hur de är som människor.

Och vad det gäller valet så är jag inte heller helt säker på vilket som är värst. Jag har röstat på det jag hoppas och tror är det bästa alternativet men om de jag röstar på vinner och missbrukar mitt förtroende så hjälper ju inte det. Time will tell! Jag kan inte påstå att jag är överdrivet intresserad av valresultatet ...... mer intresserad av hur det ser ut i det här landet om fyra år. Om jag hade rätt eller fel ..... eller om det spelade någon roll överhuvudtaget vad jag tyckte. Ja, så är det med mig och politik. Valresultatet tänker jag inte kommentera så nu slipper ni höra mer om politik från mig på ett bra tag.

Inga kommentarer: