torsdag 2 september 2010

Oj, vad det svänger ......

Det är klart att jag tar nya när de gamla har tagit slut ...... tag, alltså ..... det gör jag alltid. Ibland måste jag bara rulla ihop mig som en boll en stund, dra en filt över huvudet och samla energi ..... för att orka ...... ta nya tag.

Det är inte alltid någon rim och reson i när de gamla tar slut och jag måste ta nya tag men ibland är det helt uppenbart. Ibland är det jag själv som har tappat det gamla taget och låter tankar och känslor dra iväg. Oh boy, vad matt man blir av det .....

.... och så vänder det lika fort igen.

Det vänder i samma stund som jag bestämmer mig för en annan inställning och vips så händer det en massa trevliga saker eftersom min inställning till det som händer är positiv och omgivningen i sin tur påverkas av hur jag mår.

Väldigt enkelt på pappret men kräver så klart en del jobb i praktiken. Icke desto mindre är det sant.

Ha en underbar dag!



Inga kommentarer: