söndag 26 september 2010

Romresan

Sitter här efter en underbar vecka. Måndag till torsdag var jag i Rom. Jag som inte gillar städer blev helt hänförd av alla vackra byggnadsverk, den gemytliga och faktiskt ganska avspända stämningen som jag tycker präglade staden. Vi hann så klart inte se en promille av allt som Rom har att bjuda på men jag fick ändå se både Colosseum, Fontana di Trevi, Spanska Trappan, Pantheon, S:t Peterskyrkan (från utsidan eftersom Påven stod ivägen i dörröppningen :-)) och en mängd fontäner och statyer m.m. I ressällskapet fanns en mycket påläst person som gjorde historien levande. Härligt! Dessutom god mat, god glass och gott att dricka. Tyvärr tål jag inte rödvin så det fick jag i stort sett avstå ifrån. Jag skulle absolut kunna tänka mig att åka tillbaka. Tips: Ta med någon annans plånbok, det är svindyrt i Rom :-)!

Inga kommentarer: