lördag 25 december 2010

Nattlinnen & fleecetröjor

Så var man tillbaka i nattlinnets & fleecetröjans land. Det börjar kännas tungt nu. Två långa veckor kvar innan ordningen är återställd och jag blir varm igen. Hela ledigheten. Det känns orättvist och bortkastat men vad gör man? Det är bara att bita ihop!

Ikväll blir det traditionsenligt juldagsfestande på stamstället. Det brukar vara kul. Folk pustar ut efter julruschen. Julafton var lika trevlig som den brukar vara hos dotter med familj bortsett från att de stackars småsmulorna var alldeles prickiga av vattkoppor. Underbara ungar att ge paket till, så tacksamma för allt! När jag kom hem satte jag fötterna i blöt i mitt nya fotbad och tittade på en kall öl som jag inte orkade öppna :-). Så brukar det vara för mig på julen. Jag tar bilen och tänker att jag ska unna mig att mysa med något gott när jag kommer hem men gör det aldrig. Det är liksom överflödigt.

God fortsättning!


Inga kommentarer: