torsdag 3 februari 2011

Ont, ont, ont .....

Idag är en sådan där dag när jag har så ont i kroppen att jag knappt kan sitta på en stol. Sådana dagar blir jag alldeles skakis bara av att andas. Jag tycker inte att man ska behöva ha så ont 2011 i Sverige så jag gick till läkaren upprepade gånger i slutet av förra året för att få smärtlindring. Det slutade med att jag fick en remiss till smärtkliniken i december. Igår ringde jag för att fråga när de trodde att jag kunde få komma. Om ÅTTA MÅNADER blev svaret! ÅTTA MÅNADER! Om jag kunde klara mig utan smärtlindring i 10 månader (det har ju redan gått två, där jag för övrigt har fått mer hjälp av vänner och bekanta än av läkaren) så hade jag inte kontaktat läkaren över huvudtaget. Nu får jag kontakta vårdgarantin så får vi se vad som händer. På´n igen!


Inga kommentarer: