fredag 4 februari 2011

Väder-tjat

Jag förstår mig inte på detta väder-tjat. Redan i förra veckan, eller ännu tidigare, började folk tjata om vår. I januari! Nu kom det snö. I flera minuter snöade det, det verkar i alla fall som om det redan håller på att ge sig och vips, så var det minst 10 stycken som förfasade sig. I början på februari! Jag är ledsen att behöva göra er besvikna men både januari och februari är faktiskt vintermånader. Det är heller inte omöjligt att det kommer lite snö åtmistone ända fram emot Valborg så efter det kan ni väl börja förfasa er. Det mest fascinerande med detta är att det nästan genomgående är samma människor som börjar tjata i november om att de vill ha snö och om hur mysigt det är när det blir vitt och fint. Jag förstår inte hur man orkar lägga så mycket energi på vädret ...... fast det var just precis vad jag gjorde just nu :-).

Kramen!

4 kommentarer:

Tuulisen sa...

Hahaha.. Håller med dig fullständigt.. Samma som ville ha snö i november sa i december att det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder och nu ojar sig över att det snöade i 7 minuter..
Så, nu har även jag klagat klart.. :-)
Kramen.. ♥

Tuulisen sa...

Fast jag VILL ha vår nu.. Men som med allt annat så är det bara och vänta.. :-)

Trubaduran sa...

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge :-)!

Kramen <3!

Tuulisen sa...

Hahaha.. Ja det är ju sant..