onsdag 23 mars 2011

Arbetssökande på mitt eget sätt

Jag blir utan jobb om drygt en månad. Eller åtminstone blir jag av med det gamla. Lite lätt panik börjar jag i ärlighetens namn få. Tick, tack, tick, tack ...... tiden går fort i sådana här sammanhang och jag är en människa som vill ha kontroll på mitt liv och kunna ta tillvara på mig själv. Jag är inte gjord för att leva på bidrag ....... om det nu till äventyrs skulle funka så att jag kunde få några. Jag är väldigt orolig att det ska strula med A-kassan eftersom jag har ett eget företag på deltid på sidan om. Jag litar inte för 5 öre på dagens välfärdssamhälle. Det verkar fungera bäst för dem som behöver det minst.

Att sitta med armarna i kors och vänta på en lösning är inte heller min grej. Jag fick höra talas om ett företag som skulle behöva en sådan som mig så idag mailade jag chefen och talade om det ...... ja, att han behöver mig alltså. Nu håller jag tummarna för att jag får jobbet. Det positiva är ju att det i alla fall bara finns en sökande :-). Wish me luck!


Inga kommentarer: