söndag 6 mars 2011

Söndag

och den här härliga helgen fortsätter. Mina småtroll busar med varandra och skrattar så att de kiknar. Gårdagen var kanon! Hjärtats familj var på plats och alla verkade trivas. Jättekul att träffa hans dotter och hennes kille. De bor ju en bit bort så det lär väl dröja ett tag till nästa gång. Föräldrarna har jag träffat förut och de var lika trevliga nu som då :-). Hans syster med familj dök också upp en stund. Idag är det fika hos min dotter som gäller. En riktig släktkalashelg, alltså.

Jag älskar våra helger! Att bara få vara. Även om det har varit mycket folk just den här helgen så är det ändå i sakta mak. En av småsmulorna var så rolig igår. Vi kom hem strax efter åtta och för att varva ner en stund så satte vi oss framför Melodifestivalen (jag som är schlagerallergiker). Precis innan hon slocknar så håller hon upp tummen och säger "Den är uppåt!" för Pernilla Anderssons låt. Hon har bra smak, mormors lilla småsmula :-).


Inga kommentarer: