torsdag 10 mars 2011

Lite kryp i kroppen .......

Här hade jag tänkt att berätta om hur jag känner mig inför min kommande arbetslöshet (som jag tänker våga vägra). Jag hade tänkt att göra det medan jag satt i telefonkö hos polisen för att få en kopia på en anmälan som gjordes 30:e oktober förra året.

Det visade sig vara lättare sagt än gjort. Jag börjar med Polisens nummer för icke-akuta ärenden 114 14. Får svar så småningom och blir vidarekopplad till en "anmälningsupptagare" där jag får reda på att kötiden är ca 4 min. Efter 2 min. kopplas samtalet ner och det börjar tuta upptaget i örat. Nytt försök på 114 14. Den här gången får jag reda på att jag ska prata med Trafik i Nacka och blir kopplad dit. Hon svarar på en gång ........ och talar om att jag inte ska prata med dem utan med Stockholm eftersom händelsen som anmäldes inträffade där. Suck! Hon kopplar mig ...... till en telefonsvarare som talar om att den jag ska prata med är på lunch ......... kl. 10.50.

Ja, där är vi nu. Inte undra på att högen med ouppklarade brott bara växer. Har de inga datorer inom Polisen? Jag behöver en kopia på en anmälan som ligger i deras system, jag kunde få ärendenumret från Nacka men inte dokumentet. Följ den rafflande fortsättningen!

Uppdatering:

Lyckades faktiskt på 4:e försöket vid 12.00 att få tag i en person som skulle fixa kopian. Hallelujah!

.

Inga kommentarer: