lördag 3 december 2011

Jag tror att jag blir tokig!

Min hyresvärd har bestämt att jag ska byta bredbandsleverantör. Han har fått för sig att säga upp avtalet med Comhem och erbjuda Telia istället. Telia är ett jävla skitföretag! Jag bytte leverantör på hemtelefonen för över 15 år sedan för att slippa dem.

Hyresvärden har informerat om att vi nu kommer att få gratiskanaler på TV:n från Telia istället men han har inte sagt ett ord om att många hyresgäster blir av med sina mailadresser och måste byta internetleverantör. Jävligt opraktiskt på ren svenska för mig som dessutom har ett företag med upptryckta affischer och visitkort men min hyresvärd är Akelius så han skiter väl de i.

Jag vet inte hur många timmar jag har lagt ner nu på att försöka hitta ett alternativ och det går ju inte att förneka att Telias fiber förmodligen är det stabilaste alternativet. Så jag mailar och ringer för att få svar på några frågor jag har. Självklart har de inte svarat på mailet och på telefon blev jag placerad i en 20 minuter lång kö ...... trots att jag sa att jag ville beställa. Så intresserade är de av nya kunder! Jag vill verkligen inte vara kund i ett sådant företag men vet inte vad jag ska göra istället. Jag blir tokig!

Uppdatering:

Bestämde mig till slut för att köa i 20 minuter för att ändå få svar på min fråga. Då hade kötiden ökat och var beräknad till 34 minuter. Efter 65 minuter lägger jag nu på luren och fortsätter med mitt liv. Givetvis utan att någon på Telia har svarat!


Inga kommentarer: