onsdag 7 december 2011

Telemarketing - javisst!

För flera hundra år sedan så började jag min karriär inom besöksbokning och telefonförsäljning. Jag var dessutom riktigt bra på det! Då såg det inte ut som idag att man ibland får 3 samtal om dagen och i huvudsak när man äter eller sover. Dessutom busringde vi aldrig vilket dagens företag tycks ha satt i system. Deras datorer ringer upp typ fyra nummer samtidigt och den som svarar först får dras med säljaren, de andra potentiella kunderna springer genom lägenheten eller huset helt i onödan eftersom samtalet i allmänhet kopplas ner precis när man hinner fram till telefonen.

Trots detta har jag nu, utan hjälm och knäskydd, återupptagit min forna sysselsättning och ringer numera upp dem som skulle kunna bli mina kunder och talar om att jag finns. Jag tänkte nämligen göra en kraftansträngning och se om jag skulle kunna köra på musiken fullt ut. Så här långt har jag fått en otroligt positiv respons och hoppas naturligtvis på ännu bättre. Tro det eller ej - I´m still good!


Inga kommentarer: