onsdag 21 december 2011

Tandtroll och småtroll ....

Jag är väl inte den enda som tycker att tiden rusar iväg just nu och inte blev det bättre av att jag blev sjuk i en vecka och låg som ett streck från måndag till torsdag. Nu ligger jag ohjälpligt en vecka efter och eftersom jag vägrar att stressa så plockar jag helt enkelt bort en del moment.

Som rubriken antyder har jag hunnit med både tandtroll och småtroll. Har varit iväg på förmiddagen och äntligen gjort en rotfyllning. Äntligen därför att jag har hållit på med den här tanden sedan i mars och det var på tiden att det blev klart ...... men det blev det inte för tandläkaren som gjorde rotfyllningen gör bara rotfyllningar och färdigställer/bygger inte upp tanden utan då får man gå tillbaka till den andra tandläkaren och betala lite till.

Småtroll är roligare! Jag hade mina älskade småsmulor här över natten i helgen och man kan ju sitta och bara lyssna på deras konversationer hur länge som helst.

- Åh veeeet du mormor, Engla ramlade heeela vägen från sin säng till bordet och slog i jättehårt.
-Ja .... och nu har jag "fuskläpp"!

Nej, nu måste jag tillbaka till knäcken som puttrar i köket. Kram på er!


Inga kommentarer: