torsdag 13 oktober 2011

Jag har i alla fall kollat oljan

Trots att det är en riktigt dålig dag när det gäller värken och som dessutom är full med måsten så tog jag tag i ett par saker som jag skjutit framför mig. Jag vet inte riktigt vad det är med mig och oljestickor men det är bara tråkigt att kolla oljan på bilen. Till slut blir det som en stor ångest som hänger över en tills man knappt kan andas och då - vips så är den kollad på 10 sekunder. Vad är grejen? När det väl var gjort så kändes livet så lätt att leva så att jag trots den eländiga värken som gör mig alldeles kallsvettig och utmattad tog en avstickare och plockade upp dessa



nästan mitt i förorten där jag bor. Nu känner jag mig både stolt och extra matt i lacken så nu ska jag ta igen mig en stund innan jag fortsätter med mina måsten.


2 kommentarer:

Tuulisen sa...

Mums!! har inte plockat själv men fick av en annan som plockat.. Gjorde grönpepparsås med "höstisar" och det var mums rätt i magen..

Trubaduran sa...

Ja, man blir verkligen glad av trattisar. Jag har inte plockat så mycket i år men lite grand i alla fall.