söndag 30 oktober 2011

Resumé

Jag hinner helt enkelt inte med att skriva på helgerna. Tiden går åt till att ta tillvara på varandra för ♥:at och mig och så slänger vi ibland in lite umgänge och ett och annat gig.

Den här helgen spelade jag på Restaurang Bakfickan i Skogås. Som vanligt hoppade Thomas Lindholm in på ett par låtar och den här kvällen fick jag också förstärkning av Richard Carlsson från Scruff på en låt. Helt plötsligt hade jag nästan ett litet band bakom mig. Jättekul!

På lördagen umgicks vi med ♥:ats familj eftersom systerson fyllde år. Hur trevligt som helst! Efter det åkte vi hem och bytte bilen mot bussremsa för vidare färd mot China Station i Haninge. Där spelade bandet Scruff och de svänger rejält. Vi fick hoppa in och sjunga en låt med dem och jag tycker att det är så himla kul att få göra saker tillsammans med andra musiker eftersom jag för det mesta kör alldeles ensam.

Söndagen har som vanligt ägnats mest åt tvätt och matlagning och till att ladda batterierna inför en ny vecka. Vår "heliga stund" på veckan har blivit den framför True Talent som är ett helt fantastiskt program. Så ofantligt mycket bättre än Idol.

Lite låtar håller vi också på att plocka ut som ska repas på tisdag när vi jobbar vidare på vårt Trio-projekt som vi satte ihop för ett födelsedagsparty för ett tag sedan. Det var så kul så vi har bestämt oss för att fortsätta med det på sidan om våra vanliga projekt.


Inga kommentarer: