söndag 20 september 2009

Copycat

Ibland kunde man verkligen bespara sig jobbet och bara kopiera någon annans blogg. Det händer att man läser saker som lika gärna kunde vara hämtat ur ens eget liv. Det finns t.ex. en kille i den perifera bekantskapskretsen, jag är inte ens säker på att han vet vem jag är men vi har gemensamma bekanta, som beskriver händelser och situationer som ganska väl liknar mitt.

Det har hänt även förut att någon annan har "lånat" mina ord och lagt ut dem i bloggen. Det är väl det som är själva grejen. Igenkänningen. Det som har gjort bloggandet så stort. Vi är inte så ensamma och patetiska som vi känner oss ibland. Åtminstone är vi inte ensamma om just det. Det ligger en viss tröst i det.

Man får ett annat perspektiv också, tycker jag, när man ser saker skrivna. Saker som tidigare var alldeles för tätt in på en för att man skulle se dem klart blir plötsligt helt uppenbara när någon annan beskriver dem och man inser direkt hur de borde hanteras. Så kanske skulle jag kopiera din blogg och lägga ut den här så det blir uppenbart för dig med.

Inga kommentarer: