tisdag 1 september 2009

Ångest är bra för vikten

Vad positiv jag verkar *hrmm* men det är inte så farligt som det låter. När jag mår dåligt så hanterar jag det på två olika sätt. Antingen äter jag oavbrutet, det finns liksom inget stopp, jag blir inte mätt eller så måste jag hålla mig i rörelse för då tillverkar kroppen endorfiner som dämpar ångesten och just nu är det det senare som gäller. Det innebär att jag ger mig ut på promenad både tidigt och sent, nu i morse t.ex. och precis innan jag gick och lade mig igår. Det är positivt för nu är jag av med semesterkilona och kan ta tag i nästa etapp. Jag har gått ner 10 kilo sedan oktober men har en hel del kvar att ta av så det är bara att traska vidare :-).

Idag börjar mina spelningar på Gruppboendet igen. Det ska bli härligt att träffa de boende och spela och sjunga med dem.

Inga kommentarer: