måndag 31 augusti 2009

Heja Handelsbanken - NOT!

Vi har ett Businesscard i Handelsbanken på företaget. Det faktureras en gång i månaden med en detaljerad lista med alla transaktioner som gjorts under föregående månad. Sedan gäller det för mig att få in alla underlag/kvitton från den som har använt kortet för att kunna lägga in det i bokföringen. Under månaden kan jag inte gå in och se vilka transaktioner som gjorts och kan därför inte heller efterlysa eventuella kvitton som saknas förrän fakturan kommer en månad senare. Det är låååååååång tid när det gäller min chef. Kvittona hinner bli både tvättade och tumlade eller försvinna för all evighet på den tiden. Man kan ju i och för sig tycka att han får skylla sig själv i så fall men det är ju våra/företagets pengar och vi borde kunna se var de tar vägen.

Just nu är situationen den omvända. Vi har blivit överdebiterade av en restaurang och ska få tillbaka pengar. Nu kan jag inte se om de har satt tillbaka pengarna eller plockat ut ännu mer från vårt kort. Smart! Vem är ansvarig då om kortet är tömt flera veckor senare? Svaret från Handelsbanken är att "våra system ser ut så". ??????????????! Med dagens teknik säger det sig självt att problemet går att lösa om man vill. Alltså, tummen ner för Handelsbanken!

Inga kommentarer: