torsdag 6 augusti 2009

Fröken Virrpanna ska på utflykt

I lätt desperation över att semestern snart är slut ville jag hitta på något att göra som man kommer ihåg sedan. Funderade lite på någon båttur t.ex. eftersom den jag hade på gång inte blev av. Då slog det mig, som en blixt från en klar himmel, att jag i flera år har pratat om att åka och rida med yngsta dottern. Klart att vi ska åka och rida!

Ringde och kollade med ett ställe i närheten som dottern har ridit på tidigare. De hade inga turer den här veckan, bara läger. Okej! Satte igång att googla ridturer eftersom vi väldigt gärna ville komma till skott nu när vi kommit på det. Hittade ett ställe som verkar bra. I obygden mellan Vallentuna och Norrtälje!

Mitt obefintliga lokalsinne är vida känt och det här ligger definitivt utanför min komfort-zon. Som tur är har jag känningar åt det hållet så idag har jag fått en guidad tur via telefon med beskrivning av skyltar och riktmärken efter vägen. Önska mig lycka till i morgon när jag ska ta mig dit på egen hand. Vi ska rida ut på tur i 2 timmar och det ska bli så roligt och antagligen en del ont :-).

Hit ska vi:

Tjusta Konferens och Ridcenter
http://www.tjusta.dinstudio.se/news_1.html

Någon som vet något om dem?

Inga kommentarer: