söndag 16 augusti 2009

Trudelutt-akuten, vad kan jag hjälpa till med?

Klockan var åtta, jag hade precis bestämt mig för att jag inte orkade gå någonstans ikväll, dragit av mig byxorna och sjunkit ihop i soffan ......

.... då ringde telefonen. En klubbfest hade blivit blåsta på sin trubadur som helt enkelt inte dök upp. Hur fan kan man göra så? Bara att hoppa i brallorna, slänga ihop grejorna, trycka ner hatten på skallen och ge sig iväg. Nu kom jag hem, för tio minuter sedan. Kul blev det i alla fall och de verkade nöjda. Kan bli fler gånger.

Jag kommer garanterat att somna ovaggad, ska bara gå ner i varv lite först. Vaknade ju fem i morse och gav mig ut i svampskogen en sväng. Jag har visserligen power-nappat på soffan på eftermiddagen men i morgon fyller mellandottern år så då vill man ju vara fit-for-fight.

See U

Inga kommentarer: