fredag 28 augusti 2009

Fy fan, vilken jävla formsvacka!

Det hände en grej som verkligen gjorde mig ledsen. Som ett knytnävsslag i magen eller som om någon drar ner brallorna och pissar på en mitt på torget. Inget otippat eller stort, bara kulmen på en lång process. Nu är ingenting sig likt.

I fyra dygn sov jag. Var kanske vaken 3 timmar av 24. Luften gick verkligen ur mig och armarna ville bara hänga rakt ner och inte göra något. Men man måste ju ..... . Man sätter ena foten framför den andra och fortsätter med sitt liv ....

Veckan har egentligen varit bra men med ångesten som en stor klump i magen och gråten brännande innanför ögonlocken.

Mina älskade småskruttar t.ex. som jag hämtade och lämnade på dagis i veckan när dotter & svärson firade bröllopsdag.

Kan man göra annat än att älska de här guldklimparna?


Torsdag och fredag - karaoke. Avstod från att tävla för att vara schysst mot en vän men fick knappast hurrarrop för det.

Gårdagen var en riktig kanondag med Grand Prix Raggarbil i Vega. Bra väder, hur snygga bilar som helst (och ett och annat kadaver), skön musik och massor av trevliga människor.




Efter Vega avslutades dagen på krogen med trevligt umgänge och ett par öl. Efter att ha blivit blåst på en dejt i veckan hade jag lite fjäsk att inkassera :-).

Idag har jag hunnit med en sväng på Loppis i Lissma. Jag hade ingen aning om att det var så stort. Hur mycket bilar som helst. Där fick jag äntligen tag i några schyssta Irish Coffee-glas och den här diskreta handväskan :-).


Ja, så ser det ut, det händer en massa trevliga saker alltså. Jag ska bara se till att jag kan njuta av dem också.

Kram på er!


Inga kommentarer: