lördag 1 augusti 2009

Veckan som gått

tänkte jag nu försöka sammanfatta så kort som möjligt. Den var trevlig, tack & hej! Nej, skojar bara! Åkte ju ner till Gotland i måndags där mamma har en tomt med husvagn på som fungerar som sommarstuga. Brorsan och hans familj har en också. Nu har de även tagit över en liten stuga efter min morfars bror som min bror (hänger ni med?) just nu håller på att bygga om och fixa till. Väldans bra blir det! De som vet vem han är vet att min bror är ganska bra på sådant ;-).



Mammas husvagn & stugan som blir klar till nästa sommar.

.
Blev lämnad i Nynäs av dottern hämtad vid färjan i Visby av brorsdottern. Vad behändigt det är att barnen har blivit stora och skaffat körkort :-).


På tisdagen, som bjöd på halvdassigt väder, gav vi oss ut på en loppisrunda. Det kryllar av loppisar på Gotland. Jag tror att det är en strategi för att få ner kostnaderna för sophanteringen. Bort med alla papperskorgar och se till att fastlänningarna släpar hem skiten ;-) men roligt är det. Hittade ett par saker som jag föll pladask för. Den här kakburken t.ex.


På kvällen blev det grillbuffé och underhållning på en av "byns" krogar. Bortsett från två råa grillspett och besvikelsen över att Göran Ringbom inte dök upp på Di sma undar jårdis spelning (den gick över rätt fort för killarna var suveräna) så hade vi en "supartreivlig" kväll som vi avslutade i husvagnen med att själva stå för underhållningen, bror och jag. Härligt att se mor tindra med ögonen som ett barn på julafton över att vi spelade tillsammans istället för att försöka peta ut ögonen på varandra.
.
Onsdagen bjöd på lite solsken så då blev det ett besök på playan. Förhoppningsvis suddade det ut en del solarieskarvar i brännan. Lunch på Strandcaféet och lite celebrity-spotting, vem eller vilka behåller jag för mig själv. På eftermiddagen gled mamma och jag iväg på en liten sightseeingtur i området. Det var många år sedan jag var där.


Morsan cabbar ner.

Lite Gotländsk natur. Mmmmm!

.

Till kvällen blev det nytt restaurangbesök och sällskap av trevliga grannar där vi också gjorde ett vätskestopp på vägen hem.
.

Torsdag och dags för hemgång. Först ett stopp vid kyrkan för urnsättning av min mammas farbror. Livet bjuder på tvära kast. Eftersom vi hade gott om tid på oss innan färjan skulle gå hann vi med lite shopping och en bit mat i Visby. Ja, som ni ser så hann jag med en del på min lilla minisemester. Nu måste jag rusa för nu ska jag på barnkalas. Mina älskade småtroll fyllde ju 2 år i onsdags när jag inte var hemma men det ska vi ta igen nu.

Kram på er!


Inga kommentarer: