onsdag 12 augusti 2009

Oj, oj, rivstart

blev det i morse. Jag var som tur var vaken och klar i god tid. Hade åkt ifrån papperen om bokföringskursen på jobbet så jag ringde för att få portkoden. Det enda jag var hundra procent säkerpå var att vi skulle börja kl.10. Adressen hade jag koll på sedan tidigare. Stämde av lite förstrött med tjejen på kundtjänst:

-Visst var det klockan tio?!
-Nej, ni börjar nio, sade hon.
-Nej, jag är helt säker på att det stod tio.
-Vänta så ska jag kolla ....
..... nej det ska vara nio.

Öhh, klockan var fem över åtta när jag ringde så det blev långa benet före. Kastade mig in med 2 minuters marginal ungefär, bra jobbat tyckte jag, bara för att konstatera att vi var typ fyra stackare som var där. De andra kom tio eftersom det stod så i kallelsen.

VD:n kom och bad om ursäkt men bortsett från det så var det hur roligt som helst. Har pluggat vidare sedan jag kom hem men nu tar jag rast en stund och läser några sidor till sedan.

1 kommentar:

Maria sa...

Vad roligt att kursen verkar spännande :-)

Kram kram