onsdag 19 augusti 2009

Idag är det pluggar-dag

Har ju varit på kurs i stan idag och skämde faktiskt bort mig med en lunchbuffé på vägen hem. Smaskens! Vilade en stund och har sedan ägnat eftermiddagen åt att plugga vidare men jag kommer inte att bli klar idag. Det här med periodiseringar är delvis ett nytt kapitel för mig och jag har mycket kvar innan det sitter ordentligt.

Helt plötsligt kände jag på mig att det kommer att hända något roligt inom kort och att jag ville skriva det i bloggen. Datorn vägrar att starta, hänger sig, "segar" och bär sig åt. Medan jag sitter här och bråkar så ringer Pelle och frågar om jag vill köpa en lott. Först sa jag nej men sen kom jag på att det verkar ju dumt att inte köpa en lott när man precis känt på sig att något bra ska hända. (Det förstör ju visserligen min image att stötta en idrottsförening men vad gör man inte för pengar .... ;-).

Självklart vann jag ingenting på lotten men du vet väl vad ordspråket säger .... otur i spel - tur i kärlek så inte är jag ledsen för det, då måste jag ju ha mitt roliga kvar :-).

Nej, nu kallar studierna på mig igen. Bäst att göra som de säger.

Inga kommentarer: