fredag 7 augusti 2009

Forts. om Fröken Virrpanna

Jag hade lånat en GPS dagen till ära och fått den programmerad med dagens utflyktsmål .....

..... trodde jag. När jag kommit ungefär halvvägs så hade Dogge Dogelito (via GPS:ens talfunktion) vänligheten att upplysa mig om att jag hade nått mitt mål. Där står jag halvvägs till Vallentuna med noll-koll. Apparaten kunde inte hitta den udda adressen som inte har något gatunamn utan hade tagit fasta på en Trafikplats. Det löste sig så klart. Jag ringde till gården och fick en vägbeskrivning som jag lyckades följa.

Att ta sig tillbaka kan ju tyckas enkelt. Det är ju bara att göra likadant fast tvärtom men det kan vara nog så svårt utan lokalsinne. Hamnade i Upplands Väsby innan jag kom på att jag kunde använda mig av Dogge. Han var ju inte precis hjälpsam åt andra hållet. Men, men .... "Alla vägar bär till Rom" heter de ju och det gäller tydligen även för min förort för hem kom vi ju.

Inga kommentarer: