tisdag 13 oktober 2009

Sjukt skämt eller?

Fick ett samtal från Redcats-någonting. Hon frågade: Är det bra, eller? Nä, svarade jag då. Jaha, du är förkyld som alla andra svarade hon då. Öhh, hur kan hon veta det? Sedan talade hon om för mig att jag var kund hos Ellos och frågade om jag kände till det. Nej, jag är dum i huvudet tänkte jag säga men svarade snällt ja. Då sade hon att eftersom jag är kund hos Ellos så skulle jag få ett helt fantastiskt försäkringserbjudande om jag skulle få den otäcka diagnosen cancer ......

VAD?! Är de inte riktigt kloka? Vad f*n har Ellos med cancer att göra? Blir man mindre sjuk om man handlar där, eller? Jag talade om för henne att det var bland det mest osmakliga jag hade varit med om och det kan jag säga, att får jag ett sådant samtal till så slutar jag att handla från Ellos!

Jag fick ett nästan men inte riktigt lika knäppt samtal i helgen från First Price. Eftersom jag hade svarat på en marknadsundersökning för ett år sedan så blev jag som en av fyratusen, eller något, erbjuden att köpa ett obligationsbrev. Nej, det vill jag inte svarade jag då. Jo, det är klart att du vill vinna pengar! Nej, det vill jag inte, Jo, det är klart att du vill! Nej, det vill jag inte men du hör ju inte vad jag säger. Men den fyratusenförsta som kan få chansen i stället för mig blir säkert jätteglad. Ja, så höll vi på ett tag till han så småningom tröttnade. Han började också med att fråga: Hur är det? Inget vidare svarade jag då. Vad bra, sa han då innan han hann ta in svaret och blev alldeles tyst ett tag :-).

Regel nummer ett i försäljning - Sanna artigheter.
Alltså, fråga inte sådant du inte är ett skit intresserad av. Det är bara slöseri med tid, både din och min!

Inga kommentarer: