torsdag 4 november 2010

Bilkrångel & sånt

Blev väckt vid sex av att larmet på bilen började tjuta. Upp och hoppa, ut på balkongen och försöka få tyst på eländet. Det gick bra, i 20 minuter ungefär sedan var det dags igen och igen och igen. Jag vet inte hur många gånger det gick igång vid jobbet. Till slut gav jag upp och åkte till verkstaden där jag brukar lämna bilen. Där var de kort om folk och kunde inte hjälpa mig. Nästa verkstad fick det att låta som om jag hade bett dem om att lösa världsfreden eller något. Det var ett stort projekt som måste bokas in en vecka i förväg eftersom de var så vansinnigt uppbokade. Det hjälptes bägge två som satt i personalrummet och gjorde ingenting åt att förklara för mig. Kul för grannarna! Mitt sista försök efter att larmet gått ytterligare 4-5 gånger på en timme var att försöka byta batteriet i larmdosan. Det gick inte heller. Macken hade ingen mejsel som passade och visste inte heller vad det skulle vara för batteri i den. Jag har gett upp och hoppas på en lugn natt. Det har varit tyst i ett par timmar nu i alla fall.

Inga kommentarer: