måndag 15 november 2010

Oj, oj, vad trött i ögat man blir

när man vaknar halv fyra på morgonen. Kunde verkligen inte somna om det minsta lilla. I lunchtid ramlade ögonen bara ihop på mig på jobbet och huvudet höll på att sprängas. Det var bara att åka hem och lägga sig. Blev väckt av läkaren som ringde och talade om att proverna visar på en infektion i kroppen.

-Jaha och vad händer nu?
-Du får fortsätta att äta den antiinflammatoriska medicinen.
-Ja men jag har ju fortfarande ont. Vi skulle ju göra en utredning.
-Hör av dig igen om det blir värre så skriver jag en remiss till smärtkliniken.
-Men jag har ju ont hela tiden och jag har en inflammation i kroppen.
-Du kan ha en förkylning i kroppen. Hör av dig igen om det blir värre så skriver jag en remiss till smärtkliniken.
-*suck* och lite gråt.

Jag ger upp! Jag orkar inte med sjukvården. Livet here I come!

Inga kommentarer: