måndag 15 november 2010

.... och endast Trubaduran är vaken

Ja, här sitter jag igen och kan inte sova med tankarna snurrande i huvudet. Det är väl dags att ta in att det som ser ut att hända faktiskt händer på riktigt men jag vill inte riktigt. Jag vill lämna en dörr på glänt till att det kan vara ett missförstånd från min sida, att det inte alls är som det ser ut att vara. Härifrån ser det rätt o-kul ut måste jag säga men, men ....... .

Nog om det! Gårdagen var mycket trevlig. Jag var på hembesök hos en kille som är musiker. Vi jobbade mellan skratten och urspårningarna med att sjunga in en duett. Inte helt lätt. Jag som inte alls är studiovan har upptäckt att det är väldigt svårt att förmedla exakt det man vill med bara rösten när man inte kan ta hjälp av blickar och kroppsspråk t.ex. för det fastnar ju inte på ljudfil. Det är lätt att det blir för mycket eller för lite och att känslan inte alls går igenom. Petig som jag är så blev jag inte helt nöjd trots att det blev betydligt bättre på slutet. Jag ser fram emot massa mera samarbete ...... och umgänge :-).

Inga kommentarer: