måndag 29 augusti 2011

Vad härligt det är att vakna

av sig själv, utan väckarklocka, efter en helg som har varit helt fantastisk. Jag känner att jag har missat att skriva om en del alldeles jätte-väsentliga delar så jag gör någon slags sammanfattning här:

Helgen började ju redan i fredags med att jag först var förbi hos en krögare och lämnade in affischer för kommande spelningar. Ja, jag vet att det är jobb men när det handlar om musik så är helgerna inga vilodagar. Samtidigt hann jag sitta en stund med "Frugan" och umgås lite på tu man hand som vi nästan aldrig hinner nu för tiden. Kvalitääätstid liksom!

Sedan, raka spåret till dotter och lägga beslag på mina småsmulor som skulle till mormor p.g.a. bröllopsdag. Det kan omöjligt finnas härligare ungar i hela, vida världen än dem ;-). Det är rena vitamininjektionen att få umgås några timmar med dem även om det tar en del på krafterna också förstås.

Lördagen var ledig och ägnades helt och hållet åt vuxenaktiviteter även om barn och barnbarn också deltog. ♥:at, jag och mellandotter var ju i Vega på Grand Prix Raggarbil hela dagen i strålande solsken, musik och glada människor. Även äldsta dottern med familj var där. Eftersom dotra har körkort så kunde vi unna oss en av årets mycket sällsynta utomhus-öl denna sommar och det smakade mumma.

Hem och piffa till sig lite och se till att dotter fick lite mat i magen och så upp till det lokala vattenhålet för den sedvanliga karaoken som har fått strukit på foten på grund av annan musik den senaste tiden. Meningen var att vi skulle stanna en stund men eftersom det var sällsynt bra ljud och trevligt umgänge så rusade tiden förbi och vips så var det stängningsdags :-).

Söndagen kunde man ju lätt tro skulle påminna en om att man haft ovanligt roligt hela lördagen men så var det inte alls ..... eller också var det därför jag var så pigg. Jag fixade till en låtordning inför kommande jobb och sedan åkte ♥:at och jag på bio. Jag har en begåvad släkting som dyker upp på vita duken emellanåt och det vill man ju hålla lite koll på :-). Filmen var okej, hans insats var kanon!

Ja, det var helgen det. Helt underbar fantastisk och nu har en ny vecka dragit igång. Nu ska jag iväg till banken och fixa lite sedan blir det jobbsök, hemmastök och repetitioner inför kommunens Höstfest på Nytorps mosse med II-gether som jag inte har spelat med sedan förra året.


Inga kommentarer: