måndag 11 maj 2009

Mätt i magen

Det blev en kycklinggryta med röd curry, chili och kokosmjölk till middag. Till det åt vi ris och haricot verts. Jag har nämligen bestämt mig för att äta någon grönsak till varje måltid, utom frukosten då. Jag är urusel på grönsaker eftersom jag inte tycker att det är speciellt gott. Bara en jäkla massa tuggande till ingen nytta men nu ska jag skärpa mig. Man mår ju faktiskt mycket bättre om man äter mer grönt, det märker t.o.m. jag.

Jag vet inte om det ser så gott ut men det är det!

Efter maten tog vi en promenad, dottern och jag. Kul med sällskap. Jag höll på att missa att vi skulle dela på oss vid Centrum så fort gick tiden när vi gick och pratade.

Nu är jag så trött så att det brummar i huvudet efter mina två timmars nattsömn. Jag ska försöka att hålla mig vaken ett tag till i alla fall. Jag vill gärna se "Färjan 2" och så såg jag att det blir "Halv åtta hos mig". Är det nya avsnitt eller repriser? Är det nya avsnitt så måste jag ju se dem.
.

Inga kommentarer: