tisdag 12 maj 2009

Tisdag morgon

God morgon! Jag slocknade halv tio i går och sov till nu. Sömn lägger sig som bomull kring grubbel och bekymmer och det är verkligen skönt. Nu måste jag bara få ordning i min förvirrade hjärna och sluta skrämma bort de människor som betyder allra mest för mig. Plätt-lätt! Eller inte - men ge mig bara hundra år så ska jag fixa det. Jag trodde verkligen att jag redan hade lärt mig vad jag behövde veta men någon har slängt in mig i en mental torktumlare.

Annars verkar dagen bjuda på solsken och för min del kommer den att börja med ett besök på Vårdcentralen för en årlig rutinkontroll av diverse värden. Efter lunch ska jag få ögonbrynen plockade för första gången. Aj,aj,aj! Är det någon sorts åldersnoja som håller på att smyga sig över mig fast jag trott att jag är helt immun mot sådant? Ja, ja, "vill man vara fin får man lida pin" som min mamma sa. Det är väl därför jag har vägrat så länge. Jag tycker inte att man ska behöva plåga sig för att imponera på andra. Nu gör jag det för min skull - för att kolla om jag ser lite piggare ut efteråt.

Dagen avslutas med säsongens näst sista spelning på Gruppboendet.

Kram på er!

.

1 kommentar:

Maria sa...

Hoppas dagen flutit på bra :-)

Du verkar ha det rörigt i huvudet just nu, hoppas allt ordnar sig till det bästa...

Tack för tummen om besiktningen, tyvärr blev det en 2 för rostskada..Men det löser sig med en underbar pappa !

Ha det bäst !