tisdag 6 april 2010

Att ta hand om sig själv

är inte så lätt när alla måsten hopar sig över en. Jag har inte så många måsten längre som jag har haft, dels för att barnen är stora nu och dels för att jag har bestämt mig för att inte ha det. Det innebär att jag har lite mer tid över till mig själv, sedan är det upp till mig vad jag gör med den. För att må bättre så unnar jag mig att:

  • Yoga en stund varje dag och i grupp 1-2 ggr i veckan.
  • Simma åtminstone 1 gång i veckan (idag 50 min.).
  • Sola solarium någon gång emellanåt.
  • Gå på massage 1 gång i månaden. (Jag har sådan tur att jobbet betalar.)
  • Gå ut och sjunga karaoke (och kanske ta ett par öl).

Jag borde också komma igång med att:

  • Promenera 1-2 ggr i veckan.
  • Äta bättre.
  • Kramas mer :-).

Jag har alltid tänkt att jag inte har tid att sätta av två timmar till att åka och simma t.ex. men jag orkar dubbelt så mycket när jag kommer hem som om jag hade varit hemma hela kvällen. På samma sätt har jag inte tagit mig råd att yoga fast jag har varit nyfiken på det i flera år men det är definitivt värt varenda krona. Så mitt tips är att du tänker ut något som skulle få dig att må bättre och unnar dig att göra det.

Kram!

Inga kommentarer: