söndag 4 april 2010

En helt magisk dag

Den här dagen har varit helt underbar! En sådan där när de t.o.m. spelar bra musik på radion. Vaknade och visste att jag ska vara ledig i tre dagar efter en intensiv och härlig arbetsvecka. Tog god tid på mig att komma igång och tog mig sedan till äldsta dottern och hennes familj för att umgås med barn och barnbarn och trevliga människor. 10 grader varmt och strålande solsken, god mat och underbara människor. Kan det bli bättre?

I kväll träffade jag en FN-soldat som var född på samma ställe i Skottland som min dotter gifte sig på. Han har tvillingar och det har min dotter också. Hans bror, som också var där, är trubadur och min bror är gammal FN-soldat. Världen är så liten! En helt annorlunda och jättetrevlig kväll som gick hur fort som helst.

Nu ser jag redan fram emot morgondagen då jag ska umgås med lite nya vänner. Spännande!

Puss & god natt på er!

2 kommentarer:

Maria sa...

Låter som en härlig dag :)

Önskar dig en fortsatt trevlig påsk !
Kramar Maria

Trubaduran sa...

Ja, det var verkligen en jättemysig dag från början till slut. Så fick jag ju tillfälle att damma av min knaggliga prat-engelska :-). Av någon anledning är det mycket lättare att sjunga.