måndag 5 april 2010

En lite sammanfattning

Jag känner att jag måste göra en liten sammanfattning på den här härliga påskhelgen så att jag kommer ihåg allt bra som har hänt.
  • Skärtorsdag: Ledig på dagen (med betalning) och en helt underbar spelning på kvällen med mycket folk och kanonstämning.
  • Långfredag: Spelning för ett betydligt mindre gäng och påhälsning av en person som har stått mig väldigt, väldigt nära och som gärna vill ta upp kontakten igen. Kul att ses!
  • Påskafton: Lite trögstartad men kom så småningom iväg på påsklunch hos äldsta dottern och hennes familj tillsammans med mina andra barn och en kompis till dottern. Efter lunch och äggletning gick vi ut i vårsolen tillsammans. Det var så mysigt! På kvällen gick jag på lokala krogen där jag träffade ett par Skottar som jag hade en hel del gemensamt med. Det är alltid kul att träffa nya människor och det var bra att få damma av prat-engelskan lite grand för den är inget vidare :-).
  • Påskdagen: En riktig soff-slappar-dag unnade jag mig, eller rättare sagt, jag kom bara inte igång. På kvällen gick jag över till ett par vänner och åt middag sedan drog vi iväg på karaoke på "Bucken" i Rågsved. Absolut en av de roligaste kvällar jag har haft på länge! Jag skrattade så jag grät och sminket hängde på kinderna.
  • Annandag påsk: Vaknade i morse, pigg som en duracellkanin, som vanligt när jag har haft kul och har faktiskt fått en hel del gjort under dagen. Man måste ju slänga åt samvetet ett "ben" och göra lite nytta också när man är långledig :-).

Hoppas att ni också har haft en riktigt glad påsk!

1 kommentar:

Maria sa...

Låter som en dunder påsk :)
Blir glad för din skull...

Min påsk har oxå varit bra, mys med familjen, återhämtning och frisk luft...

Kramen