lördag 24 april 2010

Fredagkvällen

Igår hade jag planen klar för mig redan när jag åkte från jobbet. Hem och göra lite nytta och sedan upp till lokalkrogen en sväng för dans & karaoke - mitt sätt att ladda batterierna. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig :-). Åkte raka spåret till krogen för lite after work-umgänge (utan alkohol) och blev kvar i flera timmar. Det är så skönt att bara sitta och surra med folk. Jag har ju inte så mycket folk omkring mig annars. Barnen har flyttat och jag jobbar på ett litet företag med rörliga medarbetare. Det slutade med att jag åt middag där innan jag åkte hem.

Gjorde ett ryck hemma och sedan, när jag höll på att förbereda mig för "kvällspasset", ringde telefonen. Det var en av mina favoritmänniskor som undrade om jag ville komma över till ett par kompisar till honom en sväng. Så klart jag ville! Vilka trevliga människor! Efter någon timme så lämnade vi tjejer gubbsen hemma och gick på krogen - det dröjde iofs inte så länge innan de kom efter :-). Jättekul att lära känna nya människor och vi kommer säkert att höras fler gånger.


Inga kommentarer: