måndag 12 april 2010

Inbrott på jobbet

Ja, det här blev ingen vanlig måndag precis. Chefen ringde vid halv nio och talade om att det hade varit inbrott på jobbet. I min arbetsskadade hjärna så kunde jag just då bara tänka på skattedeklarationen som ska vara inne idag och hur det skulle gå till.

Tog mig till jobbet så fort som möjligt och kunde konstatera att vi i alla fall hade haft lite tur i oturen. Mina båda kollegors datorer var stulna men min hade de inte hunnit få med sig, bara klippt av alla sladdarna på. Troligtvis har de väl blivit avbrutna eller känt sig stressade. I min dator finns både bokföringen och all samlad kunddokumentation och även om jag har back-up (som ärligt talat släpar lite) så hade det varit besvärligt om den hade varit borta.

Nu sitter jag här för öppet fönster och väntar på glasmästaren. Polisen har varit här och det är glas överallt även om vi nu har fått undan det mesta.

Dessutom hann jag konstatera i morse att jag betalade 915 kr helt i onödan för att få bildörren öppnad när jag hade låst in nycklarna i bilen den 15 mars eftersom jag hade tecknat en vägassistansförsäkring som jag hade glömt bort. Ja, vad säger man? Är huvudet dumt får kroppen (eller plånboken) lida.


Inga kommentarer: