söndag 1 augusti 2010

Sammanfattning

Det händer så mycket hela tiden så jag hinner inte riktigt med att uppdatera. Den här helgen har varit sanslöst rolig, precis som det har varit för det mesta den senaste tiden.

I fredags hade vi juli-gransplundring. Vi skrattade så vi grät! Middag i glada vänners lag och efter det juli-klappsutdelning. Fortsättning på lokala puben dit vi kom i tomteluvor och glitter sjungandes Staffan var en stalledräng. Killarna klädde otroligt bra i julstjärnor :-), bilder kommer. Jag trodde ögonen skulle trilla ur skallen på folk när tomten kom gående över parkeringen i juli. T.o.m. vakterna tackade för en trevlig kväll på jobbet när kvällen var slut :-).
.
Två goda vänner hade blivit deporterade hemifrån p.g.a. av födelsedagskalas och kinesade hos mig över helgen = trevligt umgänge dygnet runt. Jättemysigt att sitta i morgonsolen och äta frukost på balkongen tillsammans. För att inte tala om hur mysigt det var när disken gick ut i köket och diskades av sig själv ;-). Jag skulle lätt kunna vänja mig vid att ha en hemmafru :-).

Lördagen: nya partytag men lite lugnare sådana. Lite matt i lacken blir man ju efter en ordentlig juli-gransplundring.
.
Idag har jag ägnat mig åt att ladda batterierna och göra ett ryck i tvättstugan. Nu har mina älskade småsmulor (barnbarn) kommit hit och ska stanna till på tisdag. Det blir mumma för ett mormorshjärta det. Ser redan fram emot imorgon bitti när de kommer upp i sängen för lite morgonmys innan dagen drar igång.
.
Småtrollen ......

.... invaderar


Inga kommentarer: