söndag 22 augusti 2010

Veckans sista dag har börjat

Jag lyckades precis dra igång brandlarmet genom att sätta på stekpannan och sedan gå hit och "bara kolla" en grej. Det var väl en bra början på vilodagen. Både för mig och för grannarna. (Jag har stängt av både plattan & larmet nu.)

Är inte ett dugg pigg i huvudet men av någon anledning så ville inte kroppen sova mer än fyra timmar trots att jag spelade till halv två inatt. Känner mig nästan bakis fast att jag inte har druckit en droppe alkohol. Däremot så blev det nog närmare två liter mineralvatten igår. Riktigt roligt var det! Mycket folk, hög stämning och alla verkade nöjda. Nu är det slut på semestern med besked men dotter och jag håller på att titta på en resa senare i höst. Inte helt fel att åka iväg en vecka och bara koppla av och dessutom få en extra "solskvätt" trots att det har varit ganska gott om den varan i år.

Idag väntar tvättstugan och eventuellt ett besök av mellandotter. Så mycket mer orkas nog inte här och skulle det göra det så finns ett ganska stort behov av hushållsarbete. Vid närmare eftertanke så får det nog lov att bli ett varv med "snabeldraken" också.

Inga kommentarer: