fredag 24 juli 2009

Jaha, det blev som jag trodde

Nu sitter jag här och leker. Försöker komma på hur saker och ting fungerar och jag lovar att här kan jag bli sittande hur många timmar som helst. Nu kommer det att bli roligt att jobba med musiken igen. Jag har inte skrivit en låt på evigheter, inspirationen har lyst med sin frånvaro. Det kommer några "börjor" men sedan har det inte varit roligt att jobba vidare. Förr hade jag åtminstone en gammal kassettbandspelare att spara mina idéer på men på slutet har jag bara haft en inspelningsbar MP3-spelare som jag aldrig kom överens med. Nu kan jag direkt spara ner mina idéer och jobba vidare när jag får lust. Tjoho! Ja, jag vet att jag ligger minst ett decenium efter men jag är inte bara trubadur, jag är mamma, mormor och kontorsråtta också plus lite till. Det har liksom inte varit prioriterat område. Huvudsaken är att jag får sjunga och det har jag gjort ändå.

Plingeling!

Inga kommentarer: